kraty tws
Zapytaj nas o cenę tego produktu
Oferujemy wykonanie wysokiej jakości konstrukcji z tworzywa sztucznego TWS (Fiberglass, GRP- Glass Reinforced Plastic, GFK- Glasfaserverstrike Kunststoff) wzmaznianych włóknem szklanym.
Wykonane przez nasz konstrukcje cechuje wysoka wytrzymałość oraz sztywność przy zachowaniu niewielkiego ciężaru. Ekonomiczne kraty TWS (GRP, GFK) są odporne na działanie warunków atmosferycznych oraz promieni UV.
Spis Treści
- Co to jest TWS / GRP / GFK / FRP
- Zalety krat pomostowych z tworzywa sztucznego
- Typy żywic
- Czym jest pultruzja
- Porównanie materiałów z tworzywem TWS
- Powierzchnia krat plastikowych
- Paleta barw krat pomostowych z tworzywa TWS
- Chemoodporność krat pomostowych z tworzywa TWS
- Tabela obciążeń krat TWS
- Dane techniczne krat TWS
- Galeria zdjęć krat pomostowych z tworzywa TWS / GRP/ FRP
Czym jest tworzywo TWS / GRP / GFK / FRP ?
Tworzywo sztuczne wzmacniane włóknem szklanym TWS znane jest także jako GRP (Glass-Reinforced Plastic), FRP (Fiber Reinforced Plastic), GFK (Glasfaserverstärkter Kunststoff ) RTRP [Reinforced Thermosetting Resin Plastic], RTP [Reinforced Thermoset Plastic]). Tworzywa TWS stosowane są ze względu na ich wysoka wytrzymałość mechaniczną, niską masę, odporność na korozję i działanie temperatury, właściwości izolacyjne, gładką powierzchnię wewnętrzną, łatwość kształtowania, łatwość naprawy i ekonomiczność.
Tworzywa TWS / GRP / FRP są to żywice chemo- lub termoutwardzalne połączone z włóknem szklanym, które powstają na drodze egzotermicznej reakcji chemicznej, podczas której tworzą się dłuższe łańcuchy polimeru. Łańcuchy te łączą się jednocześnie pomiędzy sobą tworząc usieciowaną strukturę. Struktura ta zapewnia materiałowi wysoką wytrzymałość mechaniczną i odporność chemiczną. Do materiałów chemo – i termoutwardzalnych zaliczamy między innymi żywice poliestrowe, epoksydowe oraz poliuretanowe.
Włókno szklane nadaje materiałowi wytrzymałość mechaniczną oraz trwałość kształtu. TWS wykorzystuje się przede wszystkim w przemyśle, ale również do budowy jachtów, nadwozi pojazdów oraz w budownictwie. Włókno szklane stosowane jest w formie mat, rowingu ciągłego i ciętego, mat powierzchniowych, oraz tkanin rowingowych. Dobieramy najodpowiedniejszą strukturę wzmocnień szklanych, aby zapewnić najwyższą wytrzymałość mechaniczną naszych produktów.
Zalety krat pomostowych z tworzywa sztucznego
Kraty pomostowe TWS wytwarzane w procesie formowania poprzez połączenie włókien szklanych (rowingów) z termoutwardzalną żywicą, tworzą wyjątkowo mocny, jednoczęściowy panel kratownicowy.
Te dwa materiały uzupełniają się wzajemnie dając kratą TWS doskonałą wytrzymałość na ściskanie i rozciąganie. Kraty zaprojektowane są do użytku w najcięższych warunkach przemysłowych i handlowych i nie wymagają czasochłonnej konserwacji.
![]() |
![]() |
Odporność na korozje i chemikalia |
![]() |
Mały ciężar właściwy |
![]() |
![]() |
![]() |
Duża wytrzymałość mechaniczna |
![]() |
odporność ogniowa |
![]() |
![]() |
![]() |
Ergonomia |
![]() |
Antypoślizgowa powierzchnia |
![]() |
![]() |
![]() |
Długi okres użytkowania |
![]() |
Nie wymaga obsługi |
![]() |
![]() |
![]() |
Łatwa obrówbka |
![]() |
Oszczędność |
![]() |
![]() |
![]() |
Izolator elektryczny |
![]() |
Antymagnetyczne właściwości (nie tworzą się iskry) |
![]() |
Rodaj żywic
Kraty TWS nadają się do użytku wewnątrz i na zewnątrz, a wybór rodzaju żywicy pozwala na zapewnienie ochrony przed korozją chemiczną i szkodliwym działaniem promieni UV oraz właściwości przeciwpożarowych.
Kraty TWS (GRP, GFK) produkowane są z kilku rodzai żywicy. Każda ma inne właściwości, dlatego możemy dostarczyć dokładnie taki rodzaj krat aby doskonale prowadził się w danym środowisku. Żywice użyte do produkcji krat są zgodne z normą: EN ISO 9001:2000
TYP | RODZAJ ŻYWICY | ANTYKOROZYJNOŚĆ | OGNIODPORNOŚĆ (Ognioodporność wg normy ASTM E 84) |
MAX TEMP. PRACY |
ORTO | Ortftalowa | ** | 25 pkt | 70 oC |
ISO | Izoftalowa | *** | 25 pkt | 105 oC |
VIN | Winyloestrowa | **** | 10 pkt | 110 oC |
FEN | Fenolowa | ***** | 5 pkt | 180 oC |
TYP | RODZAJ ŻYWICY | ZASTOSOWANIE |
ORTO | Ortftalowa | Tego typu kraty nadają się idealnie do zastosowania w umiarkowanym środowisku pracy tzn. różnego rodzaju platformy, kładki, oczyszczanie ścieków. Mimo iż żywica typu ORTO jest najmniej odporna chemicznie to i tak ciągle oferuje większą wydajność niż standardowe powierzchnie stalowe, aluminiowe czy drewniane |
ISO | Izoftalowa | Kraty typu ISO doskonale nadają się do miejsc gdzie występują średnie stężenia kwasów. |
VIN | Winyloestrowa | Doskonale nadaje się do miejsc o wysokim zagrożeniu korozyjnym |
FEN | Fenolowa | Doskonale nadaje się do miejsc o wysokim zagrożeniu korozyjnym oraz w miejscach zagrożonych pożarem |
Czym jest pultruazja ?
Pultruzja jest jednym z najstarszych sposobów wytwarzania tworzyw sztucznych wzmocnionych długimi włóknami termoplastycznymi, a także najstarszą techniką obróbki w sposób ciągły. Znajdujące się w żywicy zaimpregnowane włókna szklane zostają utwardzane. Profile zostają przeciągane przez chłodzoną lub grzaną formę i w końcowej fazie pultruazji zostają pocięte na określona długośc.

Porównanie materiałów z tworzywem TWS
Stosunkowo mała masa produktu sprawia, że transport, przenoszenie i montaż są znacznie łatwiejsze niż w przypadku krat metalowych. Panele można dociąć do pożądanych rozmiarów przed dostawą lub na miejscu, przy użyciu narzędzia z tarczą diamentową, a następnie miejsca cięcia pokryć ponownie odpowiednią żywicą.

Powierzchnia krat plastikowych
Standardowe kraty TWS mają żłobioną powierzchnię, z klasą antypoślizgową R13 (klasa poślizgu R13: certyfikat badań Instytutu dla Bezpieczeństwa Pracy). Na życzenie są dostępne kraty z powierzchnią piaskowaną, ryflowaną lub gładką.

Paleta barw krat pomostowych z tworzywa TWS
Kolory uzyskuje się poprzez odpowiednie dodanie pigmentów do żywicy podczas produkcji krat. Dzięki takiemu rozwiązaniu kolor pozostaje bez zmian w całym cyklu użytkowania. Jeżeli istnieją specjalne wymagania odnośnie koloru, to nasze zdolności produkcyjne pozwalają na wytwarzanie krat w dowolnym kolorze wg palety kolorów RAL

Chemoodporność krat pomostowych z tworzywa TWS

Tabela obciążeń krat TWS
![]() |
Obciążenie skupione punktowo | |||||||||
Obciążenie [kg] | ||||||||||
Wysokość [mm] | Rozmiar oczka | Rozstaw podpór [mm] | 300 | 450 | 600 | 750 | 900 | 1000 | 1200 | |
![]() |
13 | 51x51 | 195 | 87 | 49 | 31 | 21 | 17 | 12 | |
25 | 38x38 | 1010 | 445 | 250 | 159 | 110 | 90 | 62 | ||
30 | 38x38 | 1740 | 770 | 430 | 275 | 191 | 154 | 107 | ||
30 | 19x19 | 1760 | 780 | 437 | 279 | 193 | 156 | 108 | ||
38 | 38x38 | 3500 | 1550 | 870 | 560 | 387 | 314 | 218 | ||
38 | 19x19 | 3570 | 1570 | 880 | 564 | 391 | 316 | 219 | ||
51 | 51x51 | 6812 | 3007 | 1685 | 1076 | 746 | 604 | 419 | ||
![]() |
18 | 38x38 | 214 | 95 | 53 | 34 | 23 | 18 | 13 | |
28 | 38x38 | 1111 | 489 | 275 | 174 | 121 | 99 | 13 | ||
33 | 38x38 | 1914 | 847 | 473 | 302 | 210 | 169 | 117 | ||
41 | 38x38 | 3850 | 1705 | 957 | 616 | 425 | 345 | 239 | ||
53 | 38x38 | 7493 | 3307 | 1853 | 1183 | 820 | 664 | 460 | ||
Punkt krytyczny | x2 | x3 | x4 | x5 | x6 | x7 | x8 | |||
Obciążenia zostały skalkulowane przy założeniu ugięcia L/125. Ugięcie L/125 odpowiada odchyleniu 0,75% na rozpietości. (Ugięcie f=L/125; L= rozpietość) Aplikacje indywidualne wymagają dodatkowych testów na wytrzymałość. | ||||||||||
![]() |
Obciążenie równomiernie rozłożone na kratę | |||||||||
Obciążenie [kg] | ||||||||||
Wysokość [mm] | Rozmiar oczka | Rozstaw podpór [mm] | 300 | 450 | 600 | 750 | 900 | 1000 | 1200 | |
![]() |
13 | 51x51 | 1050 | 310 | 130 | 66 | 38 | 28 | 16 | |
25 | 38x38 | 5280 | 1570 | 600 | 340 | 196 | 143 | 83 | ||
30 | 38x38 | 9300 | 2730 | 1150 | 585 | 340 | 247 | 143 | ||
30 | 19x19 | 9420 | 2774 | 1166 | 595 | 344 | 250 | 145 | ||
38 | 38x38 | 18600 | 5500 | 2340 | 1190 | 690 | 503 | 290 | ||
38 | 19x19 | 19042 | 5600 | 2340 | 1190 | 690 | 503 | 290 | ||
51 | 51x51 | 36322 | 10691 | 4495 | 2296 | 1327 | 966 | 559 | ||
![]() |
18 | 38x38 | 1155 | 341 | 143 | 72 | 41 | 30 | 17 | |
28 | 38x38 | 5808 | 1727 | 726 | 374 | 215 | 157 | 91 | ||
33 | 38x38 | 10230 | 3003 | 1265 | 643 | 373 | 271 | 157 | ||
41 | 38x38 | 20460 | 6050 | 2574 | 1309 | 759 | 553 | 319 | ||
53 | 38x38 | 39965 | 11760 | 4944 | 2525 | 1459 | 1062 | 614 | ||
Punkt krytyczny | x2 | x3 | x4 | x5 | x6 | x7 | x8 | |||
Obciążenia zostały skalkulowane przy założeniu ugięcia L/125. Ugięcie L/125 odpowiada odchyleniu 0,75% na rozpietości. (Ugięcie f=L/125; L= rozpietość) Aplikacje indywidualne wymagają dodatkowych testów na wytrzymałość. |
Kraty pomostowe z tworzywa (TWS / GRP / GFK / FRP)
- 13x51x51
- 25x38x38
- 30x38x38
- 30x19x19
- 38x38x38
- 38x19x19
- 51x51x51
- p 15x38x38
- p 25x38x38
- p 30x38x38
- p 38x38x38
- p 50x38x38
Krata TWS: 13x51x51
![]() |
![]() |
||
![]() |
|||
Wysokość [mm] | 13 | Rozmiar oczka [mm] | 51 x 51 |
Grubość ścianki [mm] | 7 / 5 | Waga [kg/m2] | 5,8 |
Wymiary kraty [mm] | 1225 x 4580 |
Krata TWS: 25x38x38
![]() |
![]() |
||
![]() |
|||
Wysokość [mm] | 25 | Rozmiar oczka [mm] | 38 x 38 |
Grubość ścianki [mm] | 7 / 5 | Waga [kg/m2] | 12,3 |
Wymiary kraty [mm] | 914 x 3048, 1219 x 2438 |
Krata TWS: 30x38x38
![]() |
![]() |
||
![]() |
|||
Wysokość [mm] | 30 | Rozmiar oczka [mm] | 38 x 38 |
Grubość ścianki [mm] | 7 / 5 | Waga [kg/m2] | 14,6 |
Wymiary kraty [mm] | 1225 x 2980, 1000 x 4037 |
Krata TWS: 30x19x19
![]() |
![]() |
||
![]() |
|||
Wysokość [mm] | 30 | Rozmiar oczka [mm] | 19 x 19 |
Grubość ścianki [mm] | 7 / 5 | Waga [kg/m2] | 18 |
Wymiary kraty [mm] | 1000 x 1990, 1000 x 2980 |
Krata TWS: 38x38x38
![]() |
![]() |
||
![]() |
|||
Wysokość [mm] | 38 | Rozmiar oczka [mm] | 38 x 38 |
Grubość ścianki [mm] | 7 / 5 | Waga [kg/m2] | 19,5 |
Wymiary kraty [mm] | 914 x 3048, 1219 x 2438, 1524 x 3048, 1000 x 1000, 1000 x 2000, 1000 x 3000, 1000 x 4037, 1219 x 3658 |
Krata TWS: 38x19x19
![]() |
![]() |
||
![]() |
|||
Wysokość [mm] | 38 | Rozmiar oczka [mm] | 19 x 19 |
Grubość ścianki [mm] | 7 / 5 | Waga [kg/m2] | 23,5 |
Wymiary kraty [mm] | 1225 x 3658, 1645 x 2975, 997 x 4047 |
Krata TWS: 51x51x51
![]() |
![]() |
||
![]() |
|||
Wysokość [mm] | 51 | Rozmiar oczka [mm] | 51 x 51 |
Grubość ścianki [mm] | 7 / 5 | Waga [kg/m2] | 28,5 |
Wymiary kraty [mm] | 1230 x 3665 |
Krata TWS: P 15x38x38
![]() |
![]() |
||
![]() |
|||
Wysokość [mm] | 15 | Rozmiar oczka [mm] | 38 x 38 |
Grubość ścianki [mm] | 7 / 5 | Waga [kg/m2] | 11,5 |
Wymiary kraty [mm] | 4000 x 1524, 3660 x 1220, 1983 x 995 |
Krata TWS: P 25x38x38
![]() |
![]() |
||
![]() |
|||
Wysokość [mm] | 25 | Rozmiar oczka [mm] | 38 x 38 |
Grubość ścianki [mm] | 7 / 5 | Waga [kg/m2] | 15 |
Wymiary kraty [mm] | 4000 x 1524, 3660 x 1220, 1983 x 995 |
Krata TWS: P 30x38x38
![]() |
![]() |
||
![]() |
|||
Wysokość [mm] | 25 | Rozmiar oczka [mm] | 38 x 38 |
Grubość ścianki [mm] | 7 / 5 | Waga [kg/m2] | 30 |
Wymiary kraty [mm] | 4000 x 1524, 3660 x 1220, 1983 x 995 |
Krata TWS: P 38x38x38
![]() |
![]() |
||
![]() |
|||
Wysokość [mm] | 38 | Rozmiar oczka [mm] | 38 x 38 |
Grubość ścianki [mm] | 7 / 5 | Waga [kg/m2] | 25 |
Wymiary kraty [mm] | 4000 x 1524, 3660 x 1220, 1983 x 995 |
Krata TWS: P 50x38x38
![]() |
![]() |
||
![]() |
|||
Wysokość [mm] | 50 | Rozmiar oczka [mm] | 38 x 38 |
Grubość ścianki [mm] | 7 / 5 | Waga [kg/m2] | 28,5 |
Wymiary kraty [mm] | 4000 x 1800, 3660 x 1220, 1990 x 1020 |